تاریخچه پالت چوبی

بهترین مرکز فروش پالت چوبی با دوام
آگوست 24, 2020
پالت پلاستیکی
پالت پلاستیکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
می 5, 2021
تاریخچه پالت چوبی

تاریخچه پالت چوبی

اگرچه ممکن است به نظر نمی رسد که همه چیز قابل توجه باشد ، پالت ها  چوبی نقش اساسی در تاریخ اقتصاد ما دارند.

در نگاه اول ، این ساختارهای چوبی مسطح که بیرون فروشگاه های مواد غذایی نشسته اند و پر از شیشه ترشی هستند ، به نظر می رسد اصلاً زیاد به نظر نرسد ، اما موارد جالب توجه دیگر با این ظروف حمل و نقل ساده است.

از آغاز قرن 20 ، پالت ها چوبی به عنوان یک دندان راحت و مقرون به صرفه در ماشین جهانی برای حمل و نقل عمل می کنند.

برای حمل ، ذخیره و نمایش موارد ، پالت ها چوبی نقشی اساسی دارند – و اگر به درستی کنترل شوند – می توانند ایمنی و کارایی عملیات را افزایش دهند.

پالت های چوبی امروزی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر وزنه های زیادی مقاومت می کنند و توسط لیفتراک در کامیون ها ، کشتی ها و هواپیماها برداشته می شوند. بدون آنها ، اینکه اقتصاد جهانی به اندازه امروز قوی باشد، قطعی نیست.

اگر می خواهید رئیس یا همکاران خود را با دانش گسترده در مورد منشا orig این ظروف مفید تحت تأثیر قرار دهید ، توجه کافی داشته باشید. در اینجا آنچه شما باید در مورد تاریخچه پالت ها بدانید آورده شده است.
پالت چوبی

تولید پالت چوبی

پالت های چوبی در سایت های کاری در سراسر دنیا امری عادی است – همچنین دست به دست هم می دهند. اما آیا تا به حال فکر نکرده اید که چرا و چگونه تبدیل به یک کالای اصلی انبار شده اند؟

اجاره پالت چوبی

اجاره پالت چوبی

یشتر شرکت ها برای کاهش هزینه ی خود پالت را اجاره می کنند که البته در هزینه کاهش چشمگیری ایجاد می کنند. که از مهم ترین قسمت ها در هر کسب و کاری توجه به کاهش هزینه ها و صرفه جویی مالی می باشد.مقرون به صرفه بودن در کارهای پیمانکاری و حمل ونقل می توان با اجاره کردن مدیریت مالی خود و کسب کار خود را در پی سود دهی بیشتر از یک قرداد بیشتر کرد .

اين پالت های چوبی واقع نقش مهمي را در تسهيل جابجايي اين محصولات بازي مي كنند و از صدمه ديدن آنها نيز جلوگيري بعمل مي آورند اين تخته ها كه داراي اشكال و اندازه هاي گوناگون هستند

از ديگر مزايای این پالت های چوبی اجاره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • كاهش در حمل و نقل چندگانه
  • كاهش ضررهاي ناشي از صدمات كالاها بوسيله حداقل سازي حمل و نقل دستي
  • كاهش در تعداد سفرهاي حمل و نقلي
  • حداقل سازي ضايعات پالتها
  • از بين رفتن نياز به ذخيره پالتها
  • كاهش زمان تخليه براي عرضه كنندگان
  • كاهش در هزينه هاي ذخيره سازي انبارها

وزن پالت های چوبی

وزن پالت چوبی

پالت چوبی می تواند بارها مورد استفاده قرار بگیرد

وزن پالت های چوبی می تواند در حمل نقل داخلی توسط کاربر تاثیر به سزایی داشته باشد میتوان بسته به وزن پالت تعداد
زیادی از پالت ها را با جک پالت یا لیفتراک جا به جا کرد

از مزایای پالت های چوبی وزن آنهاست که که توسط شخص به آسانی با دست قابل جابه به جا شدن می باشد.وزن پالت های چوبی بستگی به ابعاد و تحمل فشار پالت دارد .

اندازه های استاندارد پالت

48 “X 40”

42 “X 42”

48 “X 48”
استاندارد پالت چوبی

وزن پالت های چوبی در چیدمان و انبار داری نیز تاثیر گذار می باشد.

وزن این نوع پالت های چوبی می تواند در حمل و نقل نیز تاثییر گذار باشد لذا وزن وسیله نقلیه وانبار دپو نیز در تراکم بالا بسیار تاثییر گذار می باشد.

ایستگاه انباشت پالت PSS ابزاری ایده آل برای ذخیره پالت ها با توجه به اندازه و کاربرد آنها و همچنین انباشت ایمنی جایگزین شده در کمترین فضای کف پس از تعویض است. درست مانند ایستگاه در حال تغییر ، ایستگاه انباشته در قالب های EURO ، INDUSTRY و همچنین CUSTOM تولید می شود. یک محافظ رمینگ کاملا جوش داده شده گوشه های پشت را محکم می کند.

جایگزین پالت چوبی

می توان جاگزین های مناسبی برای پالت های چوبی پیدا کرد از جمله پالت های مقوایی و پالت های پلاستیکی

ولی در مواردی استفاده از پالت های چوبی چه بسا بهینه و قابل بازیابی می باشد ولی در پالت های پلاستیکی تعمیر و نگهداری مجدد وجود نداره در هر حال بسته به کارایی های مختلف و موارد استفاده می توان این دسته بندی را در صنایع انجام داد لذا بسته به نیاز مشتری و نوع کالا همه موادر پالت های چوبی و مقوایی و پلاستیکی قابل استفاده می باشد.

پالت های مقوایی ممکن است ارزان تر باشند، اما ضعیفتر و کم دوام تر از پالت چوبی هستند. آنها دارای محدودیت در وزن، وضعیت حمل و نقل و ذخیره سازی هستنذد که پالت چوبی دارای این شرایط نیست

پالت پلاستیکی دارای محدودیت های استحکام و دوام مشابه پالت مقوایی نیست. اما خیلی گران قیمت هستند. هزینه پالت پلاستیکی تقریبا بیش از دو برابر پالت چوبی است

.علاوه بر هزینه بالا، پالت پلاستیکی بسیار قابل اشتعال است. این امر باعث افزایش نگرانی در مورد ذخیره سازی آن می شود. اما پالت چوبی دارای این محدودیت ها نیست

انواع پالت چوبی

پالت های چوبی جهت بسته بندی و حمل و نقل مفتول سیمی

پالت های 4 راهه: در این نوع از پالت لیفتراک می‌تواند از چهار طرف می‌تواند عمل بارگیری را انجام دهد.

پالت 2 راهه: در این پالت لیفتراک می‌تواند از دو طرف عملیات بارگیری را انجام دهد.

پالت های  چوبی با صفحه چند تکه در دو رویه: در این پالت هر دو طرف با صفحات چوبی پوشش داده می‌شود.

پالت های چوبی با صفحه چند تکه 1 رویه: در این مدل یک طرف پالت با صفحه پوشانده شده است.

پالت های چوبی 2 رویه: این پالت از دو طرف با صفحه چوبی پوشانده شده است.

پالت چوبی 1 رویه: در این پالت فقط یک طرف با صفحه پوشانده شده است.

در واقع چوب های استفاده شده در پالت از نوع چوب نراد (کاج) روسی

الوارهای نراد و یولکا و ساسنا به‌اصطلاح سوپر وارداتی به ایران است.

پالتی که قصد استفاده از آن را داشته باشید علائم تجاری و مخفف و مهر حرارتی بر روی آن درج نشده، احتمالاً در داخل کشور ساخته شده است و برای حمل محموله‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ و تشخیص اینکه چه ماده‌ای روی این پالت ریخته شده یا برای حمل چه محموله‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفت، بسیار مشکل است. پس بهتر است از فروشنده بخواهید به شما توضیح دهد که این پالت مربوط به چه‌کاری است.

اگر پالت دارای مهر حرارتی باشد یا اینکه علائم دیگری داشته باشد می‌توانید با مشاهده علائم پی ببرید که از پالت برای جابجایی چه محصولی استفاده شده است.

نحوه ساخت پالت چوبی به دو طریق انجام میگیرد دستی و مکانیزه (اتوماتیک)

در روش مکانیزه چوبها داخل کارخانه با ابزارآلات مخصوص چوب بری بریده میشود و به روش ماشینی اتصال و ساخت پالت چوبی انجام میشود.

و اما در روش دستی چوب های برش خورده توسط میخ های فولادی به یکدیگر متصل میشوند , توجه داشته باشید اندازه یکسان و پرچکاری دقیق نشان دهنده سلامت پالت است.

ساخت پالت چوبی

معمولا برای ساخت پالت چوبی از چوب نراد، ساسنا یا یولکا استفاده می شود. این چوب ها  برای ساخت پالت های چوبی در قدیم از فنلاند و امروزه از روسیه وارد ایران می شود. اگر اطلاعاتی در مورد این چوب ها ندارید به شما پیشنهاد می کنیم مطلبی که در مورد انواع چوب روسی موجود در بازار ایران منتشر کرده ایم را مطالعه کنید

تخته ها را به ترتیب در کنار هم بچینید و چسب و میخ کنید. این تخته ها به عنوان نگه دارنده و پایه های زیرین پالت چوبی  عمل می کنند به همین دلیل باید سه عدد تخته در نظر بگیرید تا به خوبی نیروی حاصل از فشار در پالت چوبی  نقسیم شود

تخته های رویه را در کنار هم به فاصله ای بین ۳ تا ۴ سانتی متر چسب و میخ کنید. اگر بین تخته ها فاصله ایجاد شد، هیچ اشکالی ندارد

برای خرید و فروش پالت چوبی و پالت پلاستیکی با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =

با ما در تماس باشید